Для зняття з реєстрації місця проживання особа або її представник подає заяву за формою згідно з додатком 11 до Правил реєстрації місця проживання.
У визначених законодавством випадках, зняття з реєстрації місця проживання здійснюється на підставі:
- рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про зняття з реєстрації місця проживання особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;
- свідоцтва про смерть;
- повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС про зняття з реєстрації особи із зазначенням відповідних реквізитів паспорта та попередньої адреси реєстрації;
- інших документів, які свідчать про припинення:
o підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства
o підстав для проживання бездомної особи у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту;
o підстав на право користування житловим приміщенням.
Зняття з реєстрації місця проживання у зв’язку з припиненням підстав для проживання бездомної особи у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту та припиненням підстав на право користування житловим приміщенням здійснюється за клопотанням уповноваженої особи закладу/установи або за заявою власника/наймача житла або їх представників.
Зняття з реєстрації місця проживання дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, стосовно яких встановлено опіку чи піклування, здійснюється за погодженням з органами опіки і піклування.
Разом із заявою особа подає:
- документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання (паспорт громадянина України, тимчасова посвідка на проживання, посвідка на проживання тощо). Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;
- квитанцію про сплату адміністративного збору;
- військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються:
- документ, що посвідчує особу представника;
- документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини — батьками (усиновлювачами).
Зняття з реєстрації місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.
У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами зняття з реєстрації місця проживання дитини, яка недосягла 14 років, разом з одним із батьків здійснюється за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи,яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
Вартість послуги
Сплачується адміністративний збір у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати та зараховується до місцевого бюджету (дивитися реквізити).
Строк надання послуги
В день подання повного пакету документів.
Результати надання послуги
Внесення відомостей про зняття з реєстрації місця проживання до:
паспорта громадянина України,
тимчасового посвідчення громадянина України,
посвідки на постійне проживання,
посвідки на тимчасове проживання,
посвідчення біженця,
посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту,
посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист (далі — документ, до якого вносяться відомості про місце проживання).
Відомості про зняття з реєстрації місця проживання вносяться до паспорта громадянина України:
у вигляді книжечки (зразка 1993 року) — шляхом проставлення в ньому штампа реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 1, або штампа зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 2;
у формі картки (зразка 2015 року) — шляхом внесення інформації до безконтактного електронного носія, який імплантовано у такий паспорт, у разі наявності робочих станцій та підключення органу реєстрації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі — Реєстр). У разі непідключення органу реєстрації до Реєстру особі видається довідка про зняття з реєстрації місця проживання, а внесення інформації до безконтактного електронного носія здійснюється територіальним підрозділом ДМС на підставі такої довідки.